Smaczne kompozycje musli  musli musli bio zdrowe śniadanie musli owsianka

Smaczne kompozycje musli

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dostarcz sobie zastrzyk zdrowej i smacznej energii na długie godziny i rozpocznij swój dzień od musli! Możesz je jeść z jogurtem, mlekiem lub kefirem. Korzystając z mixera Musli4u możesz dowolnie komponować składniki tak, jak lubisz. Jak to robić, aby mieszanki dostarczyły Ci jak najwięcej przyjemności i wybornego smaku?

 

Jakie smaki łączyć, a jakich połączeń unikać? Porady na smaczne kompozycje musli

Skorzystaj z naszych porad i łącz smaki w pyszne i sycące kompozycje:

 

Porada 1

Aby owoce liofilizowane zachowały swoja chrupkość, najlepiej łączyć je ze składnikami o podobnej niskiej wilgotności – np. ze zbożami opiekanymi lub ekspandowanymi, orzechami i pestkami.

 

Porada 2

Dodając suszone lub liofilizowane owoce do Twojego musli, spróbuj zestawień według pochodzenia owoców. Możesz połączyć ze sobą owoce tropikalne. Wybornie będą smakowały razem: ananas, mango, papaja, banan i kiwi. Spróbuj też leśnej kompozycji, w którym powinny znaleźć się: jeżyny, jagody, maliny i truskawki.

 

Porada 3

Jeśli dbasz o linię i zależy Ci na zrzuceniu kilogramów, sięgaj po owoce liofilizowane zamiast kandyzowanych. Owoce liofilizowane są mniej kaloryczne niż owoce kandyzowane, zakonserwowane w słodkim syropie (na 100 gram zawierają nawet do 80 gram cukrów!)  Do mieszanki warto też dodać śliwki, które przyspieszają przemianę materii oraz jabłka.

 

Porada 4

Aby naturalnie osłodzić sobie wybrane płatki z orzechami, do mieszanki możesz dodać odrobinę miodu, syrop klonowy lub syrop z agawy. Szczególnie dobrze smakuje miód akacjowy razem z orzechami włoskimi lub orzechami laskowymi. Palce lizać!

 

Porada 5

Śmiało uwzględnij w swojej kompozycji musli płatki amarantusowe lub quinoę ekspandowaną, jeśli uprawiasz sport. W 100 gramach płatków dostarczasz organizmowi ok. 400 kcal i energię na trening!

 

Porada 6

Do każdej mieszanki musli dodaj garść pestek (np. słonecznika i dyni), siemię lniane lub nasiona chia, które posiadają więcej kwasów omega 3 niż łosoś!  Nasiona i pestki wzbogacą Twój posiłek w białko i błonnik oraz będą przyjemnie chrupiącym urozmaiceniem.

 

Zdrowe śniadanie
Odkryj z nami sekrety dobrego smaku
popularne
najlepsze
najnowsze
archiwum