Sposoby przygotowywania musli musli owsianka zdrowe śniadanie musli bio musli

Sposoby przygotowywania musli

Sposoby przygotowywania musli

Musli jest jedną z najpopularniejszych form śniadań na świecie. Możliwość dowolnego komponowania składników mieszanki oraz wielu sposobów podania tego pożywnego posiłku sprawia, że musli nie znudzi się nikomu! Najpopularniejszym połączeniem jest podanie musli z mlekiem lub jogurtem. Są jednak inne, smaczne zamienniki, które sprawią, że odkryjesz swoje mieszanki musli na nowo! Jakie są inne sposoby przygotowania musli?

Dla odkrywców mlecznych smaków

Chcąc urozmaicić sobie posiłek, musli możemy podać z twarożkiem, ulubionym serkiem, kefirem lub maślanką. Produkty mleczne zaskakują swoją aksamitną i kremową konsystencją, przez co są świetną alternatywą dla tych, którzy często jedzą swoje musli z mlekiem. Energetycznym uderzeniem z samego rana może okazać się też połączenie musli z kaszą manną ugotowaną na mleku lub wodzie podaną z sokiem malinowym. Spróbuj też połączenia musli z shake’ami owocowymi czy mrożonym jogurtem, który możesz przygotować w domu.

Dla niepijących mleka

Woda

Tym, którzy za mlekiem nie przepadają albo nie mogą go pić, polecić można zalewanie musli wrzątkiem. Tak przygotowanym można zajadać się po ostygnięciu na ciepło, jak i na zimno.

Mleka Roślinne

Innym sposobem na przygotowanie śniadania jest podanie musli z mlekiem roślinnym które otrzymuje się poprzez namaczanie w wodzie ziaren zbóż lub orzechów. Taki smaczny napój możesz przygotować sam(a) w domu! Polecamy do wypróbowania mleko: gryczane, jaglane, owsiane lub z orzechów laskowych. W wielu sklepach można kupić bardziej znane i łatwo dostępne mleka roślinne, takie jak: kokosowe, ryżowe, migdałowe czy sojowe. Mogą bez obaw być serwowane osobom z nietolerancją laktozy.

Soki i sorbety

Musli można podawać także z sokami (zwykle pomarańczowym lub jabłkowym), który można przygotować samodzielnie w domu. Dobrą i stosunkowo niskokaloryczną propozycją na gorące dni będzie zestawienie mieszanki musli z sorbetami owocowymi np. ananasowym czy truskawkowym.

Smoothie z porcją musli

Kolejną smaczną i odżywczą propozycją jest koktajl owocowo-warzywny zmiksowany wraz z orzechami, nasionami i płatkami. Tak przygotowany smoothie pozwoli Ci działać na wysokich obrotach przez długi czas!

 

Schrup Musli!

Na tym sposoby przygotowania musli się nie kończą – można chrupać je również na sucho albo przygotować batoniki, które można zabrać ze sobą do pracy lub na spacer.

Zdrowe śniadanie
Odkryj z nami sekrety dobrego smaku
popularne
najlepsze
najnowsze
archiwum